2009-05-06

Ingen reklam tack!

I Japan finns det många fina reklam och jag är misnöjd med det i Sverige. Men jag förstår att det är svårt att göra det på något sätt. Jag är från Hokkaido, i norra Japan, som finns ca 6 miljoner invånare. När det gäller i Hokkaido finns det inte rörliga reklam mycket heller eftersom företag inte kan lägga en massa pengar för det.

I alla fall ska jag introducera några reklam som jag tycker mycket om.

Toyota

Konstig men bra som man kan inte tro på. Jag vill bara säja Toyota är ett tillverkare som har dårlig arbetsmiljö och arbetsvillkor i Japan. Jag misstänker inte att de kan tar mer den japanska marknaden om de förbättrar det.

TV Shizuoka, ett bredband och kabelteve bolag.

Det är rörligare om du fattar japanska men jag tror du kan känna "smak".

Ajinomoto Studium

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar