2009-05-06

I början

Det är bra att det har kommit riktig vår äntligen eftersom jag kan cykla som jag vill. Men jag fick pollen allegi och det gör svårt att öppna mina ögon. Faktiskt är det farligare än svininfluensa för mig när jag åker med min cykel.

 

Japaner reagerar mycket mot svininfluensa just nu. Det är klart att det är inte lika farligt som S.A.R.S. om man tänker hur svininfluensan funkar. Jag fick några meddelande från den japanska ambassaden i Sverige som sa "ta det lugnt och se försiktigt (det menar don't be panik! på japanska)" men jag trodde det var dem som inte tog det lugnt och var lite panik. Jo men det är fortfarande bättre än att de gör inget, eller hur? Jag oroar mig mycket om den japanska regeringen eftersom de tänder en brasa som leder offentlig panik i Japan. Att skaffa kriset är all tid bra för dem för att många folk glömmer de riktiga och pågående politiska problemen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar