2009-05-08

Äkta Gloomy Bear

Jag tycker mycket om Gloomy Bear och fick några dockor i Japan. Jag köpte inte dem utan fick på kloautomater som kallas "UFO Catcher". Jag tror det är inte svårt att får dockor MEN är det fortfarrande svårt att hitta en automat vilken man kan få dem enkelt. Maskinen ställas då och då, beror på affären och dagar.

 

Jag vill tipsa några grejer genellelt för att spara pengar om du vill göra det.

1. Undvika spela i affären som är proppad med folk men ingen eller bara en människa har vinst grej. Det är möjligt att du kan få om det finns några människor har det.
2. Spela inte maskinen som har armen vilken är för svag eller för kraftig. Det är bättre om den är för karaftig men man måste ändra teori och strategi.
3. Be personalen att byta plats eller vallor. Ibland är det enklare om det är den första positionen.

 

I alla fall brukar jag använda Tradera, Blocket eller eBay för att kolla nya vallor och köpa några unika grejer. Jag har inte köpt Gloomy Bear eller något jag kan få på kloautomater, hehe. I Tradera och Blocket finns det äkta gloomy bear troligen. Men jag misstänker att några (eller en massa) Gloomy vallor i eBay bland annat från Kina eller Hongkong är kopierade.

1. För dåligt och inte har kvalitet.
2. Saknar märken eller andra uppgifter för upphövsrätt.
3. Finns vallor som inte har tillverkt officellt.

I den japanska marknaden finns det två typer av produkt. Den första är vallor som säljas i vanliga affärer. Det finns förklaring som karavs av konsumentlag. Den andra är vallor som är för kloautomater. Kvalitetet och vad står i vallor är annorlunda. I Japan är vallor i kloautomater begränsad under särskild turspels regel.

Jag märkte att många Gloomy Bear i eBay saknar grejer som man kan säja de är äkta trots att jag inte kan säja vilket är kopia utan att se hela bilden. Jag förstår man behöver efterapade ibland men det är hemskt ledsen om man trodde att det var äkta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar